Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Návrat na Tichý kopec ve 3D.

Pokračování filmu Silent Hill pohledem svátečního návštěvníka kina přes polarizační brýle.

Jak už předesláno, do kina dnes už moc nechodím. Nebývalo tomu tak vždy, ještě za totáče jsem rád navštěvoval Filmový klub, kde jsem zhlédl mnoho filmů, ve kterých si dodnes nejsem úplně jistý o čem byly. Nicméně ty filmy jsem nezapomněl, téměř vždy v nich bylo něco, co člověka nutilo se nad nimi zamýšlet a v duchu si znovu a znovu promítat některé scény.

Takto na mě zapůsobil před několika lety i film Silent Hill. Koupil jsem si ho na levném dývku, spolu s nákupem v Globusu.  Příliš jsem od něj neočekával.  V popisce na obalu bylo, že je to horror, což  je kategorie, která míjí můj zájem a to tím víc, čím jsem starší. Film jsme si se ženou jednoho večera pustili a alespoň mě vrátil téměř tři desítky let zpět, do atmosféry klubových představení. Filmu byla předlohou údajně počítačová hra, kterou neznám, neb na PC nic nehraju. Asi k mé škodě, protože bych pravděpodobně lépe chápal o co vlastně v Silent Hill jde.

 

Hlavní silou filmu bylo to, že strašidelný náboj vyvolával především ponurou atmosférou (kam se hrabe Batmanův temný Gotham City) vyvolávanou především všude padajícím popelem, zakouřeností a "upatlaností" interiérů, která evokovala blíže nespecifikovaný pocit viny, se kterým bývalé hornické městečko Silent Hill muselo žít a bojovat s ním. Tak jako kdysi v klubu, jsem i teď zrovna moc nepochopil, proč se některé věci ve filmu dějí, ale silná atmosféra filmu mě donutila ho shlédnout a ještě dlouho ho nepustit z hlavy. Dokonce se mi zdály sny o tom, jak opakovaně navštěvuji místa se stejně bezútěšnou a marnou atmosférou, jako byl filmový Silent Hill.

Film jsem si tedy zařadil do škatulky dobrý a když jsem si nedávno prohlížel program Chomutovského kina Svět, který anoncoval Návrat do Silent Hill 3D, bylo téměř okamžitě rozhodnuto. Mluvila pro to dobrá zkušenost s předchozím dílem, nové kino v našem městě v kterém jsem ještě nebyl a 3D technologie, kterou jsem v kině také ještě nezažil.Tři dobré důvody, vypadalo to, že nemůžeme být zklamáni.

 

Mluvit tady několik let poté co se 3D technologie používá o obklopujících  pocitech, které vyvolává je asi zbytečné, ale mě v první chvíli skutečně vrazila do sedadla. Posypán Silent Hillským popelem a s okem téměř vypíchnutým špičkou meče, který v děsivém snu hlavní hrdinky filmu Sharon propichuje jejího otce, jsem napjat čekal na to, co bude dál. Bohužel už toho moc nebylo, respektive bylo toho až moc. Popílek, čoudíky, šero, tu byly opět, doplněné ještě o prostorový zvuk s nervy drásajícími ránami a kovovými skřípoty. Film však  sklouzl k tomu, čeho jsem se nejvíce obával a to do detailu ukazovanými naturalistickými scénami masakrovaných obětí, kterými byl doslova nacpán. Film v pravém slova smyslu děsí, ale pro ten děs divákovi nedovolí se normálně přirozeně bát a ještě stačit o ději přemýšlet. To, co je bolestí druhého dílu, je tedy zahlcenost scénami, které mají strašit, aniž by divákovi byla dána chvilička na to, aby si vydechl a zauvažoval, proč se toto všechno v Silent Hill vlastně děje. Takže vím zase prd.

 

Tímto nechci dvojku Silent Hill paušálně odšmejknout. Film je bezpochyby řemeslně odveden na té nejvyšší úrovni. Výtvarníci masek pro všechna možná poškození lidského těla (vynikají především postavy bez obličeje, který je překryt kožním lalokem a obštupován hrubým stehem) dostali pravděpodobně naprosto volný prostor a hodně peněz na své kreace. Výtvarně je vůbec film hodně dobře vymyšlený a provedený. Jediné co mě a asi i tvůrce musí mrzet je, že první díl, ač takovéto podmínky určitě neměl, přes toto všechno nepřekonal. Škoda, nicméně své diváky si určitě najde a pro hard sledovače horrorů této kategorie se možná časem stane kultem, tak jako třeba série Noční můra v Elm Street.

Autor: Vladimír Šťastný | neděle 25.11.2012 9:55 | karma článku: 8,58 | přečteno: 879x
  • Další články autora

Vladimír Šťastný

Kterak média hlavního proudu dvě kontraproduktivní témata vypotit ráčila.

Párkrát za život se to stane každému. Přílišná snaha se obrátí v opak. Rozumní se z toho poučí, nerozumní to zkoušejí dál. Náš mainstream považuji za toho nerozumného.

3.12.2023 v 8:39 | Karma: 34,28 | Přečteno: 878x | Diskuse| Společnost

Vladimír Šťastný

Jak dlouho ještě dovolíme, našim představeným a médiím hlavního proudu, lhát?

K napsání dnešního blogu mě přimělo vyjádření ministra Rakušana, které pronesl na Národní třídě dne 17.11.2023.

27.11.2023 v 8:11 | Karma: 22,15 | Přečteno: 467x | Diskuse

Vladimír Šťastný

A bude u nás Rakušanem taky svatořečen Pavlík Morozov?

Ten nadpis je samozřejmě hloupost. Svatořečení je otázka církve a Pavlík Morozov pocházel přece z bolševického Ruska. Tak proč?

1.11.2023 v 19:15 | Karma: 30,78 | Přečteno: 704x | Diskuse

Vladimír Šťastný

….a zbydou jen andělé….

Tato věta z filmu režiséra Františka vláčila „Údolí včel“, se mi vybavila ve chvíli, kdy jsem se dočetl, že ze sboru blogerů na iDnes byl vyexpedován Laďa Větvička,

7.9.2023 v 7:36 | Karma: 37,73 | Přečteno: 931x | Diskuse| Společnost

Vladimír Šťastný

Taktické a pro přežití.

Možná už jste si toho také všimli. Na trhu se už nějaký čas objevuje zboží, které jeho výrobci i prodejci obdařují přídomky „taktické“ a „pro přežití“. Úspěch zaručen. Kdo by nechtěl být dobrý taktik, neřkuli kdo by nechtěl přežít

20.8.2023 v 6:17 | Karma: 17,97 | Přečteno: 402x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

ANO bylo pro zvýšení věku pro odchod do důchodu, nelíbil se způsob, ukázal zápis

24. dubna 2024  14:43,  aktualizováno  15:03

Aktualizujeme Hrad zveřejnil záznam z jednání o důchodové reformě. Na té se zástupci vlády, ANO a Hradu shodli,...

Za pomoc známým s daňovými podvody dostal šéf finančního úřadu podmínku

24. dubna 2024  15:01

Krajský soud v Brně ve středu opětovně uložil podmíněný a také peněžitý trest bývalému řediteli...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schválila vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno 

Přímý přenos Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Migrace naruby: Američané se stěhují za levnějším životem do Mexika

24. dubna 2024

Premium O mexicko-americké hranici se toho napsalo spoustu a s každými americkými volbami je proud...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1871x
Místní patriot, který ví, že Krušné hory jsou krásné

Seznam rubrik