Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak bylo ve Volyni Dřevosochání a jak jsem se nakonec také přidal.

V rámci letošního, jak jsme si zvykli vznosně říkat, "Volyňského kulturního léta" si jeho pořadatel vymyslel uspořádání sochařského sympozia. I já jsem byl dotázán, jestli si nechci něco vysochat.

 S díky jsem odmítl, protože mě nikdy ani nenapadlo, že bych mohl mít v sobě, v tomto směru, byť jen špetku vloh. Dřevosochání se tedy uskutečnilo bez mé účasti, pouze na jeho závěr jsem přišel s foťákem zdokumentovat výsledky a zúčastnit se závěrečné párty. Bohužel jsem už nezastihl většinu autorů děl, takže jsem se místy trochu dohadoval, co že to vlastně vytvořili.

No a já? Nastoupil jsem později na dovolenou, která za normálních okolností bývá věnována sběru hub, jejich zpracování, případně nějakému tomu výletu. Jenže letos z toho nebylo díku suchu a vedru vůbec nic, žádnou větší akci jsem naplánovánu neměl a tak jsem se vydal za pořadatelem, jestli bych si tu sochu nemohl přeci jenom zkusit.

"Jasně vole, dřeva je tu spousta, vyber si a makej".

Do podobně pracných kreací, jaké předvedli někteří z účastníků sympozia jsem se pouštět nechtěl, tak jsem si vytiskl obrázek sochy moai o kterém jsem byl přesvědčen, že nedá tolik práce a pustil se do díla. Nakonec to opravdu tak složité nebylo a i když se sebekriticky považuji za manuálně průměrně levého, dalo se to zvládnout.

No, od soby sochaření už uběhl nějaký ten pátek a hlava už dostává tu správnou patinu.

Důvodem napsání dnešního blogu nebylo to, že bych se chtěl chlubit, jak jsem šikovný, ale to, že jsem dospěl k názoru, že by si člověk měl někdy zkusit i to, co by ho nikdy nenapadlo samo od sebe dělat. Poznání, že to docela jde,  je totiž úžasné. Po dokončení sochy jsem totiž měl v sobě pocit, že i když jsem nevytvořil umělecké dílo u kterého bude každý žasnout, neměl jsem dojem, že bych ten den promarnil, naopak jsem cítil, že to k něčemu bylo a že se to docela povedlo. A to je pocit, který mi v mé profesi, v které už asi převládá rutina, naprosto chybí.

 

Přeji všem kolegům bloggerům, kolegyním bloggerkám a samozřejmně našim čtenářům ať už jakéhokoli světového názoru, pevné zdraví do příštích let a také to, ať si někdy dokáží udělat něco jen tak, pro radost.

Autor: Vladimír Šťastný | středa 23.12.2015 17:03 | karma článku: 15,22 | přečteno: 316x
  • Další články autora

Vladimír Šťastný

Kterak média hlavního proudu dvě kontraproduktivní témata vypotit ráčila.

Párkrát za život se to stane každému. Přílišná snaha se obrátí v opak. Rozumní se z toho poučí, nerozumní to zkoušejí dál. Náš mainstream považuji za toho nerozumného.

3.12.2023 v 8:39 | Karma: 34,28 | Přečteno: 880x | Diskuse| Společnost

Vladimír Šťastný

Jak dlouho ještě dovolíme, našim představeným a médiím hlavního proudu, lhát?

K napsání dnešního blogu mě přimělo vyjádření ministra Rakušana, které pronesl na Národní třídě dne 17.11.2023.

27.11.2023 v 8:11 | Karma: 22,15 | Přečteno: 468x | Diskuse

Vladimír Šťastný

A bude u nás Rakušanem taky svatořečen Pavlík Morozov?

Ten nadpis je samozřejmě hloupost. Svatořečení je otázka církve a Pavlík Morozov pocházel přece z bolševického Ruska. Tak proč?

1.11.2023 v 19:15 | Karma: 30,78 | Přečteno: 704x | Diskuse

Vladimír Šťastný

….a zbydou jen andělé….

Tato věta z filmu režiséra Františka vláčila „Údolí včel“, se mi vybavila ve chvíli, kdy jsem se dočetl, že ze sboru blogerů na iDnes byl vyexpedován Laďa Větvička,

7.9.2023 v 7:36 | Karma: 37,73 | Přečteno: 931x | Diskuse| Společnost

Vladimír Šťastný

Taktické a pro přežití.

Možná už jste si toho také všimli. Na trhu se už nějaký čas objevuje zboží, které jeho výrobci i prodejci obdařují přídomky „taktické“ a „pro přežití“. Úspěch zaručen. Kdo by nechtěl být dobrý taktik, neřkuli kdo by nechtěl přežít

20.8.2023 v 6:17 | Karma: 17,97 | Přečteno: 402x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:55

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Muž se nadýchal chemikálie, která unikla z tlakové lahve. Patrně jde o chlor

25. dubna 2024  13:45

Kvůli úniku neznámého štiplavého plynu zasahovali hasiči ve středu a ve čtvrtek v Gorkého ulici v...

Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka

25. dubna 2024  13:42

Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:40

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1871x
Místní patriot, který ví, že Krušné hory jsou krásné

Seznam rubrik