Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z deníčku elektrifikovaného bicyklisty - akce.

29. 12. 2016 6:00:00
Nakonec se elektrifikoval i manžel naší známé. Všichni čtyři jsme tak byli vybaveni shodnými stroji a začali spřádat plány, které z okolních vrchů zdoláme.

Praxe ale ukázala, že sladit touhy a přání s naší spřátelenou, ale podnikající dvojicí nebude z časových důvodů tak snadné. Z naplánovaných vyjížděk se tak "vydařilo" pouze na dovolené obkroužit Lipno, při které jsme zmokli a ještě nám lehce nasněžilo na hlavu.

Po návratu do domoviny jsme tedy vyjížděli jen se ženou, nebo jsem jezdil úplně sám. Se ženou jsme jezdili kolečka 25-40km po Krušných horách a při cestách do práce jsem zkoušel, co vydrží baterie na jedno nabití a jestli se to shoduje s tím, co deklaruje prodejce.

V manuálu který jsme dostali k dispozici, byl dojezd stanoven na 40-100km, což mi přišlo jako poměrně široký rozptyl, ale po nějaké době užívání kola, jsem musel uznat, že údaj je v pořádku. Záleží totiž značně na profilu trati kterou jedete, ale především na míře zvolené asistence, která má na našem kole celkem šest úrovní.

Kolo s baterií váží téměř 30 kilo a jet na něm bez asistence je tortura. Je tedy vhodné být hodně obezřetný a dostatečnou dobu před vyjížďkou překontrolovat nabití baterie. Pokud by vám kolo zdechlo někde v polovině, byli byste mírně řečeno rozčarováni. K té dostatečné době před vyjížďkou: baterie se nedá dotloukat po troškách jako ta v mobilu. Nabíječka, která je v příslušenství provádí vždy celý nabíjecí cyklus, tedy napřed řízeně baterii vybije a pak nabije na plno. Děje se tak proto aby baterie během své životnosti neztrácela kapacitu. No a celý ten vybíjecí-nabíjecí cyklus trvá cca 5,5 hodiny a nijak ho nelze urychlit, proto je třeba být "vždy připraven".

Pokud toto všechno děláte a pokud při jízdě využíváte převody a terén tzn. jedete po rovnice s větrem v zádech nebo s mírného kopce, vyplácí se asistenta vypínat a jet "za své". Na té rovince nebo s pozvolného kopečka to lze a zároveň tak lze ušetřit drahocennou energii, kterou pak můžete efektivněji využít při zdolávání nějakého krpálu, kdy je potřeba pomocí asistenta pořádně přitopit. Můj názor je takový, že pokud si na kole člověk počíná dostatečně aktivně, je dojezd 100km reálný.

Při tom cestování do práce. Mám to ráno 10km s kopce a odpoledne holt obráceně s převýšením asi 400m. Ráno mi při tom hrozí omrzliny, odpoledne fatální přehřátí až uvaření. Pomocí elektrokola se mi podařilo odstranit tu největší dřinu a věřte, že drandit do táhlého kopce rychlostí 20km/h s "prstem v nose" je úžasné, radost vzbuzující a jízlivé poznámky nutící dělati vůči předjížděným nelektrifikovaným, uvařeným cyklistům. Ne, to dělám jen opravdu vyjímečně a vůči lidem, které znám a jsem si jist jejich reakcí. Co je nové, že se čas jízdy zkrátil na polovinu a nahoře slezu z kola ve stavu, kdy jsem použitelný pro další činnost. Při takovémto ježdění vydrží baterie 4 jízdy, tedy asi 80km.

Co se týče spolehlivosti nevykazují kola nic, co by neudělaly ani ty bežné s jednou vyjímkou, kterou zmíním dále. Po naježděné stovce kilometrů je nutno prověřit všechny šroubové spoje a doladit lankové ovládání, které si v bowdenech a především jejich koncovkách sedá. Po skončené sezóně je samozřejmé kolo vyčistit a dobře promazat.

A teď ta vyjímka. Známý z našeho známého páru si asi vybral svého Smolíka. Když měl na kole najeto asi 50km, vydal se se svou partnerkou na výlet, během kterého mu kolo totálně zdechlo. Jak se posléze ukázalo, na vině byla porucha řídící jednotky, přes kterou mimo jiné nastavujete úroveň asistence. Kolo odvezl do servisního střediska, kde nejdříve trochu čuměli, protože se jim to údajně ještě nikdy nestalo, ale pak kolo převzali a poslali výrobci na opravu. Dostal samozřejmě v rámci záruky zdarma novou jednotku a kolo od té doby slouží bez vady.

Pokračování

Autor: Vladimír Šťastný | čtvrtek 29.12.2016 6:00 | karma článku: 13.59 | přečteno: 446x

Další články blogera

Vladimír Šťastný

Zajatcem Sauersacku.

Sauersack, původní název obce Rolava v Krušných horách a také stejnojmenný důl na cínovou rudu a závod na její zpracování. Jak jsem se mohl stát jeho zajatcem?

20.5.2017 v 21:40 | Karma článku: 16.32 | Přečteno: 513 | Diskuse

Vladimír Šťastný

Sobecké fotky.

Co mám na mysli těmi sobeckými fotkami? Je to současná móda tzv. selfies. A v čem jsou selfie fotky sobecké?

2.4.2017 v 8:55 | Karma článku: 16.50 | Přečteno: 678 | Diskuse

Vladimír Šťastný

Jak mi to letos nevadilo.

A cože mi nemělo vadit? No přece přechod na letní čas. Abych se přiznal, letní čas, jako takový, mi nevadil nikdy. Míval jsem ale potíže v přechodu na něj.

28.3.2017 v 9:46 | Karma článku: 8.25 | Přečteno: 330 | Diskuse

Vladimír Šťastný

Na Václavským Václaváku

Na Václavským Václaváku, je moc člověků, přečetli si EU normu, je jim do breku. Dovolil jsem si parafrázovat slavný text, slavné kapely z jejich nejslavnější desky.

15.3.2017 v 20:22 | Karma článku: 24.26 | Přečteno: 590 | Diskuse

Další články z rubriky Hobby

Tereza Špetlíková

Střihněte si na šaty!

Kdo by to neznal. Nic správně nesedí, nikde nemají to, co zrovna chci, ačkoliv jde přeci o úplně jednoduchý střih, tady se mi nelíbí vzor nebo barva, tohle je zase z hrozného materiálu... a pak přichází spásný nápad. Co kdybych...

4.8.2017 v 7:56 | Karma článku: 12.77 | Přečteno: 671 | Diskuse

Tomáš Houška

Manifest pijáka kávy

Mám rád dobrou kávu. To je problém, protože míst, kde mi ji připraví, je tuze málo. Po Praze kromě čaovny U legionáře tak dva tři další podniky a to je vše. Nemáte náhodou cukrárnu, bar nebo kavárničku? Pak by to bylo pro vás.

11.7.2017 v 9:35 | Karma článku: 16.98 | Přečteno: 468 | Diskuse

Jiří Mitáček

Jak jsem si pořídil „motůčko“….

Cože, nevíte co to je? Vysvětlím pro kutilské laiky... Je to takové normální kolečko, alias trakař, které má přídavný elektromotor a dokáže s Vámi drandit bez námahy ve skoro jakémkoli použitelném výškovém převýšení.

14.6.2017 v 11:20 | Karma článku: 21.13 | Přečteno: 781 | Diskuse

Kristian Hanko

Chytrý tuning

Hned na úvod se přiznám, že nejsem velký vyznavač tuningů pro osobní automobily. S tuningem u automobilů je to totiž dost podobné, jako s make-upem u žen: když ho dáte příliš, zničíte to, co je přirozeně hezké!

13.6.2017 v 14:20 | Karma článku: 4.08 | Přečteno: 124 | Diskuse

Černá Kristýna

Slepice od jedný do stojedný

Nedávno jsem se rozhodla nakreslit 300 slepic a napsat o tom. Tak tedy, tady máme druhý díl. Jak slepičí projekt pokračuje? Zpočátku bylo nadšení tak velké, že šlo všechno stranou a já kreslila slepice jek vzteklá. Nebude 300 málo?

12.6.2017 v 15:04 | Karma článku: 8.86 | Přečteno: 280 | Diskuse
Počet článků 81 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1536
Místní patriot, který ví, že Krušné hory jsou krásné

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.