Diskuse
Spasí nás elektromobilita?
Děkujeme za pochopení.
M68i97r28e24k 91M96a89t82y16á64š
Výroba (hrubá) ČR 83,89 TWh
Spotřeba ČR 58,16TWh
Rozdíl ( Export - import + elektřina spotřebovaná na výrobu elektřiny - např. Dlouhé Stráně) 25,73 TWh
M48i82r45e65k 37M83a80t12y46á55š
Na štěstí se pane Šťastný v mnoha věcech mýlíte.
Měsíčně najedu v práci elektromobilem 3.000 až 5.000km. A je to v pohodě.
Dokonce je to levnější než spalovákem.
Prostě jsem to vyzkoušel a jde to.
P20e77t83r 62M90u52n90z90a97r
A v čem to vyvrací blog pana Šťastného, že zrovna vy provozujete elektromobil? Pan Šťastný nikde netvrdí, že si ho nemůže pan Matyáš pořídit a úspěšně provozovat.
O32t11t69a 72Z22a34b90i88l70a18n40s26k85ý
Trochu se ale také zapomíná na obrovskou energetickou náročnost výroby klasických pohonných hmot z ropy, je k tomu rovněž zapotřebí poměrně veliké množství el. energie, plynu, vodíku atd...
V36l28a36d93i41m96í97r 72Š79ť58a17s51t13n65ý
Asi nenajdete nějakou věc v ryzí podobě, která by byla bez další finanční nebo energetické investice okamžitě k použití. Asi proto se o tom málokdy píše, zkrátka to k tomu samozřejmě patří.
J31i75r60i 40V74r80a97b55e45c
Moje příští auto je každopádně elektrické. ( během příštích tří let)
V77l19a33d40i45m93í19r 93Š15ť38a34s50t65n35ý
Neberu vám možnost volby, pokud máte kde nabíjet a pohybujete se převážně v krátkých vzdálenostech, pak je elektromobil dobrá volba. Já si zase pro svou potřebu, kterou je jízda po horách s letním ježděním do lesa na těžbu dřeva, elektromobil asi nikdy nekoupím a není to proto, že bych ho nechtěl.
M95i21l93o92š 35D52v51o62ř31á18č67e69k
Maslo bude. Prikon bude. Na kazdem vysavaci usetrime nekolik set vatu, v nabijecich spickach se hospodynky chopi osvedceneho smetaku.
P23a20v76e65l 44M86a80c82h58a83č17e65k
Když před prvními automobily musel běžec s praporkem avizovat jeho jízdu, také to na žádný průlom nevypadalo....
V78l69a64d11i23m77í24r 64Š49ť64a29s79t87n72ý
Netvrdím, že to nikdy nepůjde, jen mírním optimismus nepoučených, kteří věří, že přechod na elektromobilitu je možný v horizontu deseti let.
P40a52v14e72l 54Š57t84í56p24e77k
V zásadě bych souhlasil, až na ty emise. Podle mě je značný rozdíl, jestli je výfuk metr pod nosem lidí nebo kdesi vysoko a daleko od většiny občanů. A že vyrábíme elektřinu hlavně z uhlí je samo o sobě jiný a mnohem větší problém.
V79l83a28d70i17m53í68r 64Š46ť32a91s92t41n26ý
Jistě, pro čistotu měst samotných je lepší, když v nich jezdí elektromobily. Navíc vyčistit spaliny na jednom místě u elektrárenského bloku se dá efektivněji a určitě i levněji. Problém je v tom, že těch zdrojů elektřiny nemáme dost na to, aby si z toho mohl každý, nebo skoro každý, nabít auto. A z uhlí vyrábíme proto, protože je to pro nás a naše možnosti ten nejjednodušší a nejlevnější způsob. Kdyby nebylo celosvětového a dost iracionálního odporu k jaderným zdrojům, mohl být podíl i u nás dnes mnohem nižší.
L44a55d58i22s49l11a87v 98J97í31l98e13k
Jsou lidé, kteří vidí problémy a říkají nejde to. Jsou lidé, kteří vidí problémy a snaží se je řešit. Jsou dnes baterie, které lze dobít za krátkou dobu. Je možné na sídlištích postavit pakrhausy pro všechna auta, dokonce by ty parkhausy mohly zabírat menší plochu dne dnešní parkoviště. Každý by tam měl svůj box i se zásuvkou. Dnes jsou či brzy budou vozy schopné ujet 400 km na jedno nabití, čili naprostá většina aut by se nabíjela jen v noci, kdy je přebytek elektřiny z větrníků. Já myslím, že ten druhý typ lidí nějakou cestičku najde.
Ono to bude mít ještě jeden dopad: Potřeba ropy bude klesat, výrazně klesat. Její cena (dnes značně nadsazená) půjde dolů, což poškodí mnohé muslimské státy a Rusko. Nemůže to být jeden z důvodů, proč politici podporují tento vývoj?
V41l42a10d98i57m83í80r 25Š18ť73a24s89t25n78ý
O tom rychlonabíjení je v blogu řeč a je tam mimo jiné zmíněno, že problém není ta rychlost, ale to, čím tu rychlonabíječku nakrmit. Idealistů jako vás je určitě třeba, ale pak je dobré se vrátit na zem a zeptat se sám sebe. Budu mít ten parkhaus kde postavit? Dokážu k němu získat přípojku s dostatečnou kapacitou, aby alespoň polovina vozů parkovací kapacity mohla najednou nabíjet? Co když zrovna v noci nebude v Severním moři foukat? Na to se vám majitelé nenabitých aut druhý den vybodnou. Délka dojezdu je irelevantní, nabíjet potřebují ti s dojezdem 200 i ti s dojezdem 400km.
- Počet článků 135
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1871x