Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Na webu Masarykovy univerzity viselo poučení, že převzetí obrázku pokud možno s uvedením zdroje, je možné, pokud je to možné považovat za citaci.

1 0
možnosti
Foto

Zázraky se dějí. Souhlas a karma:-)

1 0
možnosti
PL

P86e14t56r 98L53a87n39g75e15r

6. 10. 2017 20:07

Pro mne poučný článek, včetně diskuze. Díky všemR^

1 0
možnosti
DT

Existují zdroje tématických fotek - třeba Wikipedie. Tam je přímo udáno, jak moc se dá fotka použít a k čemu, je tam vždycky autor. Zpravidla se jedná o licenci 3.0 nebo 2.0, oboje dovoluje za udání zdroje (zde Wiki) a autora volné použití pro neprofesionální účely.

Vyhráno máte, pokud se dostanete přes Wiki k fotce s licencí "0", tu můžete použít jakkoliv a kdekoliv. Hezký zdroj všemožných fotek s nulovou licencí je také pixabay.com.

2 0
možnosti
Foto

Díky za info, vůbec jsem netušil, že existují nějaké soubory fotek, které jsou přímo určené k volnému použití.

1 0
možnosti
Foto

Nu...ono je to celé prosté...podle kodexu takový článek na homepage nepatří. Fotky byly neodzrojované (napsat na závěr článku (internet) samozřejmě není uvedení zdroje.

A navíc autorský zákon a z něj překlopená část do Kodexu blogera ohledně používání fotografií jednoznačně vymezuje, že k použitým fotkám musí mít ten, kdo je užije...autorská práva. Dokonce i fotky pod volnou licencí - tedy lze je volně nekomerčně využít za podmínek stanovených volnou licencí - v naprosté většině obsahují klauzuli povinnosti uvést autora. Při neuvedení se užití fotografie i pod volnou licencí považuje za nelegální bez ohledu na to, zda je využitá komerčně nebo nebo nekomerčně. To se Vám sice může nelíbit...ale tak to zkrátka je.

Administrace se dohodla, že nebude u prvního podobného přestupku tak přísná a nebude hned stahovat, tedy pošle výzvu...která obsahuje možnost buď nelegálně užité fotografie vymazat anebo doplnit autory a zdroje.

Autor blogu reagoval na výzvu s poněkud delším zpožděním ... a to je celé...tedy se v podstatě nabízí otázka nikoliv jak měnit kodex...ale zda prostě rovnou bez pardonu nelegální užití trestat okamžitým stažením...a pak se nestane podobná situace, že další administrátor nastupující po onom, co odeslal výstrahu, počítá se zodpovědným chováním blogera.

Osobně se domnívám, že navíc u uměleckých děl, což dle mého názoru přebaly hudebních nosičů jsou, je otázkou elementární slušnosti autora díla jmenovat, o tom, že by si autor takového blogu měl dát práci aspoň s tím, aby pod každý obrázek uvedl zdroj, odkud fotku použil, nemluvě (ovšem opět s ohledem na Kodex blogera a reklamu, tedy odkaz na prodejní eshop s hudebními nosiči by neprošel).

V tenhle moment mám opět celý víkend službu já...zatím jsem se rozhodl článek do Hydeparku nestahovat, protože obecně považuji za prospěšnou jakoukoliv diskuzi na téma autorského zákona.

Přeji všem hezký večer :)

2 0
možnosti
Foto

Karle, cílem tohoto blogu nebyla rebelie za každou cenu, ale rozumně si o problému promluvit a jsem rád, že to tak i chápete. Na výzvu jsem reagoval se zpožděním proto, protože provoz mailové schránky, kterou mám zřízenu pro tyto účely, není tak hustý, abych do ní chodil denně. Otvírám ji nahodile, teprve ve chvíli, když tuším, že bych aktuálním blogem mohl způsobit nějaký ohlas. Znění textu Kodexu nezpochybňuji a chápu, že jsem se proti němu provinil. Z toho důvodu považuji za cennou informaci paní Tenzler, o souborech fotografií, kde toto všechno není nutné a lze je použít bez jakéhokoli omezení, o tomto jsem neměl tušení. Nejvíce do svých blogů používám své fotografie, ale v tomto případě jsem se bez výpomoci neobešel.

2 0
možnosti
Foto

H36a93n44a 16V92l80k39o53v77á

6. 10. 2017 19:27

Nuže, já mám k práci administrátorů takový vztah s nadhledem, považuji je víceméně za klauny, kteří nemají jasný vztah ani k vlastním pravidlům - to se týká těch dvou Vámi jmenovaných Terezy Janků a Patrika Bangy, z nichž zejména Tereza Janků je vláčena naprosto neprofesionálně svými vlastními pocity.

Co se týká třetího jmenovaného, Karla Boháčka, považuji ho člověka soudného a férového a - popravdě úplně nechápu proč tuhle práci dělá, nejspíš to má jako zábavu a vedlejšák. Jen Vám chci říct, že když něco napíše on, je dobré se nad tím zamyslet. Jeho Ego je možná velké, ovšem - na rozdíl od ostatních jmenovaných- je profesionál a dokáže ho potlačit.

A to píšu při všech neshodách, které jsem s ním měla z pozice diskutéra s diskutérem.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji, ale co do profesionality je to jinak. Z celé administrace já jsem ten nejslabší článek směrem k médiím a práci s textem.

Moje současná profese je hlavní projektový manager při řízení investiční výstavby.

0 0
možnosti
Foto

Článek jednoznačně patří do Londýna (Hyde Park).

0 1
možnosti
Foto

Aha, ani jsem si neuvědomil, že tu něco takového je.

0 0
možnosti
Foto

No rozesmal jste mne. Hodi se termin ze nekdo byl papezstejsi nez papez.. osobne si nepamatuju ze by se nekomu stalo to co vam. Taky se rika ze nove koste dobre mete. Nicmene akutne hrozi ze tento clanek poleti do soukromna protoze podle kodexu nelze o blogu past natoz pak kritizovat

0 0
možnosti
PT

P22e83t97r 51T16o30m93e34k

6. 10. 2017 18:33

Souhlas. A přidám ještě svůj názor na administrátory. Na anonymní administrátory. Proč, když vymažou příspěvek v diskusi, zůstávají pod svým rozhodnutím nepodepsaní? Jsou snad nesvéprávní? Paní Janků mně to vysvětlila tak, že stačí, když vím jméno její a pana Bangy. Mně to přijde hodně nedůstojné. Na jedné straně mažou s odůvodněním, že příspěvek nepatří do kultivované diskuse a na druhé straně o tom rozhoduje anonym. Výsměch slušnému chování.

3 0
možnosti
TJ

Vážený pane Tomku,

sice jsem Vám to už vysvětlila, ale klidně to řeknu i veřejně: administrátoři jsou naprosto svéprávní. Jsme to my, jejich nadřízení, kdo si přeje, aby byli anonymní. Důvod je jednoduchý: Zde jsem se od paní Vlkové dozvěděla, že se nechávám vláčet svými pocity (což sice není pravda, ale je to alespoň dosti laskavý atak), jinde se dozvídám, že jsem ošklivá, tlustá nebo úplně blbá a - nu, zůstaňme u těch slušných výrazů. A to mám ještě poměrně štěstí, že jsem příslušníkem toho "správného" etnika: co chodí kolegovi Bangovi, by se hodilo spíš na stránky nějakého plátku ze 40. let.

Osobně to v zásadě nemám nikomu za zlé, domnívám se, že takový způsob "argumentace" svědčí především o člověku, který se ho dopouští. Rozhodně však tomuto chování nehodláme vystavovat administrátory, a to za žádných okolností. Jinak řečeno: aby byli nestranní a nenechali se ovlivňovat ostouzením, výhrůžkami a nadávkami, které chodí nám, jsou a zůstanou anonymní.

Pěkný večer,

Tereza Janků

4 0
možnosti
  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1871x
Místní patriot, který ví, že Krušné hory jsou krásné

Seznam rubrik