Diskuse

Sobecké fotky.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tak nevím, ještě dávno před módou selfies jsme se s rodiči fotili na dovolených u zajímavých památek nebo míst.. Ani tak ne proto, že by nám to nikdo nevěřil, ale spíš je to památka na to, že já jsem na tom místě byla, nejen na místo samotné. Pohlednici s pohledem na Koloseum si můžu koupit na spoustě míst nebo (dnes už) si takový obrázek v bezpočtu podob stáhnout na netu, ale ta fotka, kde jsem před ním tříletá já, ta je jen a jen naše :-) A nepřijde mi na tom nic sobeckého.

A jestli je tak markantní rozdíl v tom, jestli vás vyfotí někdo jiný nebo se vyfotíte sám, to nějak nedokážu posoudit.

Hlavně ať si každý na dovolené fotí, co se mu líbí, na soc. sítě ať dává taky, co se mu líbí a komu se to nelíbí, ať se na to nekouká, to je asi jediná rada :-)

1 0
možnosti
WW

Selfies je skutečně o osobní fotografii, která je spíše "důkazní" ve smyslu přítomnosti oné osoby někde, než aby byla použitelná v dokumentárním či uměleckém záměru, tedy má smysl jen pro toho, kdo je na ní vyfocen (pro ostatní je to neskutečná otrava). Velmi dávno, kdy pro to neexistoval termín a server YouTube se teprve rozbíhal, vyráběli jsme si teleskopické tyče z podavačů golfových míčků, na které jsme šroubovali kamery a foťáky, které neměly žádný kontrolní display a "neviditelnost" tyče se musela prakticky odzkoušet, stejně jako zabíraný úhel. Prakticky jsme to používali ve vyhlídkových letech, při kterých jsme takto "zdokumentovávali" radost či nevolnost zákazníka s pěkným zadním panorama, nejlépe v překlopení na křídlo, aby šel pěkně vidět prostor mezi érem a zemí. Takový snímek si zákazník velmi považoval a mohl se své milence nebo rodičům či kamarádům v hospodě pochlubit, že skutečně letěl ve třech kilometrech a že ten pilot s černými brýlemi je jeho nejlepší kamarád, který mu půjčil knipl. ;-D Pak se to začalo objevovat v rukou adrenalinových sportovců a nakonec v rukou tlustých Američanů, prznící svým portrétem kdejakou památku - proti gustu žádný dišputát - od toho selfíí existuje a má svůj subjektivní význam, ale není to o sobectví, protože nikoho dalšího to neomezuje (z definice sobectví), ale jedná se o naprosto jiný psychiatrický problém v případě, že je ostatním nucen právě tento způsob presentace nějaké památky. :-)

1 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, že přesnější by byl asi termín narcis. Ale to je narcisistů v populaci tolik?:-)

2 0
možnosti
MM

Tahle poblblá móda mi vyloženě leze na nervy. Na dovolenou a výlety si beru foťák a rád fotím - můj obličej je na fotkách ale velmi zřídka a pokud už mám potřebu vyfotit se s manželkou, jiným členem rodiny a nebo některým z přátel, vždy se najde někdo, kdo to zmáčkne (ještě nikdy se mi nestalo, že by někdo odmítl mou žádost o vyfocení a stejně tak i já vždy vyhovím, pokud mne o to někdo požádá). Beru to tak, že prostě zaznamenávám zajímavá místa a příjemné chvilky tam strávené. Fotky mám primárně pro sebe a pokud pocítím potřebu někomu se s nimi pochlubit, tak ten dotyčný přece ví jak vypadám a tudíž není potřeba, aby se stokrát díval na můj ksicht (i když je tam pokaždé něco vidět za mnou).

3 0
možnosti
JS

měla jsem přítele, který nesnášel fotky, kde nikdo není jen krajina, či budova.. každý to má jinak ;-)

0 0
možnosti
JS

Já na selfies vypadám blbě ;-D tak sobecky neustále někoho otravuju aby mě vyfotil, ale teď se chystám na dovču sama, tak nevím...;-)

0 0
možnosti
WW

Zkuste obraz stranově obrátit, tj že se budete dívat do mobilu jako do zrcátka, tedy uvidíte svůj obraz, na jaký jste zvyklá z koupelnového zrcadla. Má to však malou nevýhodu - nebudete se líbit ostatním, kterým se líbíte z jejich perspektivy. :-)

0 0
možnosti

Správně jste poznamenal "Fotky v naprosté většině nikomu neukazuji" ovšem nechápu, prož z toho podezříváte jiné? Mám dojem, že doby kdy jste přišel k někomu na návštěvu a musel jste povinně hodinu sledovat promítání diáků;-D jsou už dávno pryč. Jinak pokud někde jsem, tak si raDĚJI KOUPÍM PROFI foto publikaci, a sám fotím už jen to, co se tam určitě neobjeví, třeba trhovce, nebo kamarády:-)

0 0
možnosti
Foto

To má postavené každý trochu jinak. Pokud někam jedu a foťák beru s sebou, mám tudíž ambice si to nafotit sám. Koupí foto profi publikace bych nabyl dojmu, že jsem si ji mohl objednat na internetu a jezdit tam jsem se nemusel namáhat. A samozřejmě, prostředí dotvářejí lidi, ale ne ti pitvořící se do objektivu, ale ti, kteří o vás ideálně nevědí a jsou zaujati svou činností. Jedině tak vzniká autentický snímek.

2 0
možnosti
Foto

s článkem souhlas, na druhou stranu si představuji ty obrázky kdy nás někdo fotil u nějaké památky a při těchto kompozicích z nás zbyla jen neidentifikovatelná silueta ))))

0 0
možnosti
Foto

Riziko podnikání, o důvod víc, jet se tam vyfotit ještě někdy příště:-)

0 0
možnosti
MS

Souhlas. Když už člověk má potřebu být někdy na snímku (například z partnerkou) před nějakým zajímavým místem, není až takový problém požádat někoho z kolemjdoucích, aby vás z odstupu "vyblejskl". Na takovém fotu pak zpravidla dominuje pozadí (nemyslím partnerky :-)).

2 0
možnosti
MS

eee ... s partnerkou

0 0
možnosti
MC

R^Máte naprostou pravdu. Je to ploché, ubohé a hloupé. Je to takový levicový přístup k životu. Ovce.

1 0
možnosti
MM

Co je na selfies levicového? 8-o

0 0
možnosti
Foto

Výborně napsáno, mluvíte mi z duše! R^

4 0
možnosti