Diskuse
Spasí nás elektromobilita?
Děkujeme za pochopení.
J28a21n 52Š27e88s88t36á60k
"Zde bych chtěl upozornit na jeden technologický fakt, který si málokdo uvědomuje. Zřídit nabíjecí místo v místech, kde není možno ani docela obyčejně zaparkovat, není nic jednoduchého." Tak nás čtenáře zase tolik nepodceňujete. Nedávno byl na jednom autoportálu rozsáhlej materiál o Norsku, kde jsou elektroauta bohatě dotovaný, a už s tím jejich velkým počtem a dobíjením mají vážný problémy, a to je Norsko docela bohaté. Takže klídek, je nás dost co si to uvědomujeme, aspoň ti z nás, co mají internet
V77l20a86d31i42m98í53r 46Š78ť36a28s17t97n80ý
Co na to říci pane Šestáku? Asi, že pro vás tento blog určen nebyl a neměl jste povinnost ho číst, když už všechno víte.
L16a80d25i60s85l84a30v 80S95t61r63n44a47d
Karma a .
Jenže matematika a základní fyzikální vzdělání jsou obrovskou bariérou pro "politiky" i politiky. Teda v druhém případě, pro většinu z nich. Stačí se podívat na vzdělanostní profil kandidátů do voleb. A ten není nijak moc odlišný od profilu existujících a praktikujících politiků. A spoléhat, že by tou bariérou podobné informace protunelovaly jako je běžné v kvantovém světě.... Zřejmě si to budeme muset prožít do hořkého závěru. Podobně se přece vyvíjela trochu hysterická snaha jezdit na BIO. A až když bylo zle, tak se pomaloučku polehoučku začíná slyšet na názory odborníků - že BIO není to pravé ořechové.
V21l57a58d21i68m23í87r 15Š86ť90a12s31t38n29ý
To je obecný problém celého tzv. "vyspělého světa". Naprosto zásadně neposlouchá názor odborné veřejnosti a řídí se vizemi odborníků na tvrdé a měkké i.
D73a36l24i78b68o46r 53B46a45r73t38o50š
evoluce si udělá své............je pravděpodobné, že elektromobilita jednou vyhraje......viz obrovská pole vrtulí v Německu v severním moři na výrobu elektřiny.....ta je pak bez komínů..............i když leze opět argumentovat tím, že ty vrtule se musely nějak vyrobit..........to je jasně pravda....ale každá energie, kterou jsme zatím schopni nějak vyprodukovat, má nějaké emise..jde jen o to, aby jich bylo co nejméně..............a je možné, že časem přijdou vědci na jiné ještě ekologičtější získávání energie pro lidstvo...............
a co se týká aut...........nejde to takto počítat jak někdo uvedl....auta většinou cca 22 hodin denně stojí ....a jen velmi málokdo a málokdy potřebuje dojezd denně 800 km, tedy aby musel minimálně 2x denně tankovat...........
velmi běžný rádius na použití auta je cca do 50 km tam a 50 km zpět domů..........možná dokonce i o něco méně.........tedy jedno tankování za týden.............
i při podstatně vyšším použití auta.....tedy při ujetí cca 30 000 km za rok......průměr se většinou dává jako 15 000 kom za rok..........také stačí tankovat maximálně dvakrát za týden.............a je tedy potřeba elektrické energie ne tak obrovská v daním okamžiku jak si někdo od zeleného stolu spočítá.........
navíc to podle mne bude tak, že si prvně tato auta budou kupovat fanoušci...a člověk obyčejný přesedlá na hybridy.........a teprve pak po fázi hybridů nastane fáze elektro......a to již bude elektřiny dostatek a bez komínů...........
a všimněte si jedné záhadné věci........armády světa nepřesedlávají na elektropohon...........asi ví proč...........
V75l57a39d89i69m77í64r 15Š34ť31a76s16t47n84ý
Nezpochybňuji, že část trhu bude elektrovozům patřit, ale problémů k řešení mají více než ve chvíli, kdy začínaly. Všechno záleží na vývoji jak těchto vozů samotných, tak například na technologii, kterou budeme vyrábět elektrickou energii. Nic neplatí absolutně, každý způsob má své výhody a slabé stránky, výsledkem by měl být rozumný mix, který dokáže využít to dobré ze svého potenciálu v oblasti, kde vyniká nad ostatní a necpat se do segmentů, kde způsobuje problémy a netlouci se a nepožírat se navzájem.
Š92t61ě29p88á22n 38Z56e64m56e53k
Další "nepodstatný" detail:
Spolu se zvyšováním počtu podporovaných e-aut se sníží spotřeba ropných paliv. Tzn. i menší příjem daní z těchto paliv. A kde myslíte, že si to rozežraný stát vynahradí?
Kdyby se kupříkladu kuřáci domluvili a na měsíc přestali kupovat cigarety, protikuřácký zákon by byl vcukuletu novelizován.
V81l82a94d96i93m74í21r 84Š81ť28a47s39t74n96ý
Ano, státy si své příjmy vždycky nějak zajistí.
V30l34a65d32i93s52l58a17v 40S82v53o90b27o56d60a
A teď uvedu jeden důvod navíc proč ano. Evropa sníží závislost na ropě z arabských státu a Ruska. A to bude v budoucnosti ohromné plus.
Z98d92e20n10ě85k 18M86a81t66u21š59k19a
no jo, ale z čeho bude vyrábět tu elektriku???
Z91d33e28n47ě62k 85M32a68t87u71š34k70a
dalším problémem je četnost nabíjecích stanic.
To by musely být v každé ulici, na každém rohu, aby vyšlo na všechny a nečekali hodiny, než na ně přijde řada.
V13l93a73d51i22m53í12r 57Š64ť33a82s34t37n38ý
Přesně tak, každé parkovací místo by muselo být zároveň místem nabíjecím.
V88l87a43d51i98m21í44r 42H66r83u21b45ý
Snad bych pouze dodal, že jen k nahrazení benzinových aut (z roční spotřeby benzinu a provozní účinnosti spalovacích motorů cca 35 % a stoprocentní účinnosti elektromobilů) je zapotřebí cca 6 500 GWh (bez ztrát v síti). Při zcela rovnoměrném celoročním nabíjení to znamená blokování 750 až 800 MW čistého výkonu zdroje. Reálně (nepravidelný odběr) 1200 až 1500 MW. A přidáte-li osobní a užitková auta, která jsou v současnosti na naftu .....
- Počet článků 135
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1871x