Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"Zde bych chtěl upozornit na jeden technologický fakt, který si málokdo uvědomuje. Zřídit nabíjecí místo v místech, kde není možno ani docela obyčejně zaparkovat, není nic jednoduchého." Tak nás čtenáře zase tolik nepodceňujete. ;-D Nedávno byl na jednom autoportálu rozsáhlej materiál o Norsku, kde jsou elektroauta bohatě dotovaný, a už s tím jejich velkým počtem a dobíjením mají vážný problémy, a to je Norsko docela bohaté. Takže klídek, je nás dost co si to uvědomujeme, aspoň ti z nás, co mají internet:-)

1 1
možnosti
Foto

Co na to říci pane Šestáku? Asi, že pro vás tento blog určen nebyl a neměl jste povinnost ho číst, když už všechno víte.

0 0
možnosti
Foto

Karma a R^.

Jenže matematika a základní fyzikální vzdělání jsou obrovskou bariérou pro "politiky" i politiky. Teda v druhém případě, pro většinu z nich. Stačí se podívat na vzdělanostní profil kandidátů do voleb. A ten není nijak moc odlišný od profilu existujících a praktikujících politiků. A spoléhat, že by tou bariérou podobné informace protunelovaly jako je běžné v kvantovém světě.... Zřejmě si to budeme muset prožít do hořkého závěru. Podobně se přece vyvíjela trochu hysterická snaha jezdit na BIO. A až když bylo zle, tak se pomaloučku polehoučku začíná slyšet na názory odborníků - že BIO není to pravé ořechové.

5 0
možnosti
Foto

To je obecný problém celého tzv. "vyspělého světa". Naprosto zásadně neposlouchá názor odborné veřejnosti a řídí se vizemi odborníků na tvrdé a měkké i.

0 0
možnosti
DB

evoluce si udělá své............je pravděpodobné, že elektromobilita jednou vyhraje......viz obrovská pole vrtulí v Německu v severním moři na výrobu elektřiny.....ta je pak bez komínů..............i když leze opět argumentovat tím, že ty vrtule se musely nějak vyrobit..........to je jasně pravda....ale každá energie, kterou jsme zatím schopni nějak vyprodukovat, má nějaké emise..jde jen o to, aby jich bylo co nejméně..............a je možné, že časem přijdou vědci na jiné ještě ekologičtější získávání energie pro lidstvo...............

a co se týká aut...........nejde to takto počítat jak někdo uvedl....auta většinou cca 22 hodin denně stojí ....a jen velmi málokdo a málokdy potřebuje dojezd denně 800 km, tedy aby musel minimálně 2x denně tankovat...........

velmi běžný rádius na použití auta je cca do 50 km tam a 50 km zpět domů..........možná dokonce i o něco méně.........tedy jedno tankování za týden.............

i při podstatně vyšším použití auta.....tedy při ujetí cca 30 000 km za rok......průměr se většinou dává jako 15 000 kom za rok..........také stačí tankovat maximálně dvakrát za týden.............a je tedy potřeba elektrické energie ne tak obrovská v daním okamžiku jak si někdo od zeleného stolu spočítá.........

navíc to podle mne bude tak, že si prvně tato auta budou kupovat fanoušci...a člověk obyčejný přesedlá na hybridy.........a teprve pak po fázi hybridů nastane fáze elektro......a to již bude elektřiny dostatek a bez komínů...........

a všimněte si jedné záhadné věci........armády světa nepřesedlávají na elektropohon...........asi ví proč...........

1 0
možnosti
Foto

Nezpochybňuji, že část trhu bude elektrovozům patřit, ale problémů k řešení mají více než ve chvíli, kdy začínaly. Všechno záleží na vývoji jak těchto vozů samotných, tak například na technologii, kterou budeme vyrábět elektrickou energii. Nic neplatí absolutně, každý způsob má své výhody a slabé stránky, výsledkem by měl být rozumný mix, který dokáže využít to dobré ze svého potenciálu v oblasti, kde vyniká nad ostatní a necpat se do segmentů, kde způsobuje problémy a netlouci se a nepožírat se navzájem.

1 0
možnosti
ŠZ

Další "nepodstatný" detail:

Spolu se zvyšováním počtu podporovaných e-aut se sníží spotřeba ropných paliv. Tzn. i menší příjem daní z těchto paliv. A kde myslíte, že si to rozežraný stát vynahradí?

Kdyby se kupříkladu kuřáci domluvili a na měsíc přestali kupovat cigarety, protikuřácký zákon by byl vcukuletu novelizován.

1 0
možnosti
Foto

Ano, státy si své příjmy vždycky nějak zajistí.

0 0
možnosti
VS

A teď uvedu jeden důvod navíc proč ano. Evropa sníží závislost na ropě z arabských státu a Ruska. A to bude v budoucnosti ohromné plus. :-)

0 0
možnosti
Foto

no jo, ale z čeho bude vyrábět tu elektriku???

1 0
možnosti
Foto

dalším problémem je četnost nabíjecích stanic.

To by musely být v každé ulici, na každém rohu, aby vyšlo na všechny a nečekali hodiny, než na ně přijde řada.

1 0
možnosti
Foto

Přesně tak, každé parkovací místo by muselo být zároveň místem nabíjecím.

0 0
možnosti
VH

Snad bych pouze dodal, že jen k nahrazení benzinových aut (z roční spotřeby benzinu a provozní účinnosti spalovacích motorů cca 35 % a stoprocentní účinnosti elektromobilů) je zapotřebí cca 6 500 GWh (bez ztrát v síti). Při zcela rovnoměrném celoročním nabíjení to znamená blokování 750 až 800 MW čistého výkonu zdroje. Reálně (nepravidelný odběr) 1200 až 1500 MW. A přidáte-li osobní a užitková auta, která jsou v současnosti na naftu .....

3 0
možnosti
  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1871x
Místní patriot, který ví, že Krušné hory jsou krásné

Seznam rubrik